دکتر شهرام شهسوارانی

ساخت وبلاگ

جراحی دیسک گردن

عمل جراحی دیسک گردن بعضی از جنبه های خاص زندگی فرد و انجام فعالیت های روزمره در خانه و محیط کار را برای چند هفته شدیدا محدود می کند. در پایان دوره نقاهت، بیشتر بیماران از یک بهبودی چشمگیر و کاهش درد صحبت می کنند.

پیش آگهی این جراحی تا حد بسیار زیادی به شدت فشاری که روی طناب نخاعی اعمال شده و همچنین مدت زمانی که بیمار این علائم را داشته است بستگی دارد. درکل، هر چه بیمار برای درمان درد خود سریع تر به پزشک مراجعه کند، شانس موفقیت بهبودی از جراحی بیشتر است.

 

جراحی دیسک گردن | جراحی دیسک کمر

جراحی دیسک گردن از پشت

این روش برای بیمارانی عمدتا مورد استفاده قرار میگیرد که به جز دیسکوپاتی دیسک گردن، دچار تنگی کانال سرویکال یا بیماری opll شده اند.

بیمار بر روی شکم خوابانده می شود و بعد از بیهوشی، 10 سانتی متر از پشت گردن آن توسط جراح باز می شود.

سپس بعد از جداکردن و برداشتن عضلات ، لامینا و استخوان هایی که بر روی نخاع و ریشه فشار وارد کرده اند نخاع کاملا آزاد می شود.

اگر لازم باشد قطعه دیسک پاره که روی نخاع فشار وارد می کند از روی ریشه برداشته می شود. در برخی موارد بیماران نیاز به فیوژن و یا کارگذاری پیچ و یا پیوند زدن استخوان از پشت مهره دارند.

24تا 48 ساعت بعد عمل بیمار مرخص می شود. این روش برای بیمارانی مناسب است که دچار تنگی کانال نخاعی شده اند.

 

جراحی 360 درجه (جراحی همزمان)

نوع سوم جراحی دیسک گردن که عموما سنگین تر است؛ عمل های جراحی 360 درجه و یا همزمان قدامی و خلفی است. معمولا بیمارانی که تنگی های بسیار شدید دیسک گردن دارند و نخاع سفید شده و همزمان دیسک های گردن بر روی نخاع فشار وارد می کنند، بیماران پرخطر و پر ریسکی هستند.

در این موارد جراح تصمیم می گیرد علاوه بر جراحی از پشت و فیکس کردن، از جلو ی گردن نیز دیسک هارا تخلیه کند و بیمار از 360 درجه و یا از دوطرف جراحی می شود.

بهبودی این بیماران 1 تا 2 روز است و بعد از آن با تشخیص پزشک از بیمارستان مرخص می شوند. با وجود اینکه این روش جراحی پر خطر و سنگین تر از دو روش قبلی است برای بسیاری از بیماران لازم است که این کار انجام شود.

 

 

دکتر شهرام شهسوارانی | بهترین جراح مغز در تهران

دکتر شهرام شهسوارانی...
ما را در سایت دکتر شهرام شهسوارانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shahsavarani shahsavarani1 بازدید : 101 تاريخ : دوشنبه 23 دی 1398 ساعت: 0:40